بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانسرمايه گذاري ها

تحلیل تکنیکال وصنعت

جدیدترین تحلیل و سیگنال شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت

تحلیل تکنیکال وصنعتتحلیل تکنیکال وصنعت

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت سرمایه گذاری صنعت و تجارت
نماد وصنعت
سال تاسیس 1375
سال عرضه اولیه 1376
موضوع فعالیت سرمایه گذاری ها
تاثیر دلار  افزایش نرخ دلار منجر به رشد سودآوری شرکت های پورتفوی وصنعت خواهد شد
سهامداران عمده شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران 51 درصد / گروه توسعه مالی مهرر آیندگان 17 درصد

درآمدهای سرمایه گذاری نماد وصنعت (شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن) از محل سود تقسیمی سرمایه گذاریها و سود حاصل از فروش سرمایه گذاریهایی که عمدتاً غیرکنترلی هستند، بدست می‌آید. محیط کسب و کارشرکت، فعالیت در بازار بورس و دیگر بازارهای مالی می‌باشد. فرصت ها شامل بهره گیری از فرصت های بازار سرمایه و شناخت فرصت های رشد در بازار سرمایه می‌باشد. ریسک های حاکم شامل تغییرات زیاد متغیرات کلان اقتصادی و محیط کسب و کار شرکتهای بورسی در ایران می‌باشد.

فعالیت نماد وصنعت

با توجه به موضوع فعالیت شرکت امکان سرمایه گذاری در سهام منتشر شده در بورس اوراق بهادار، اوراق قابل معامله در بازار، اوراق مشارکت منتشر شده در فرابورس ایران، واحدهای سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس بهادار خارج از بورس و فلزات گرانبها، گواهی های سپرده نزد بانکها، دارایی های فیزیکی از جمله ساختمان و املاك، پروژه های ساختمانی و واحدهای تولیدی را دارا می‌باشد.

همچنین فروش انواع سرمایه گذاریها شامل بازسازی، نوسازی‌، اصلاح، توقف، ادغام و انحلال شرکتهای تابعه؛ سرمایه گذاری با هدف کسب انتفاع و کنترل عملیات یا نفوذ قابل ملاحظه در سهام، از دیگر حوزه های فعالیت این شرکت می‌باشد.

عوامل موثر بر هزینه های نماد وصنعت

با توجه به ماهیت فعالیت های شرکت و حوزه های سرمایه گذاری آن‌، مدیریت بهینه سبد سرمایه گذاری های بورسی و غیر بورسی و همچنین برنامه های شرکت در خصوص املاك می‌تواند بر عملکرد شرکت تأثیر بسزایی داشته باشد محدودیت در تأمین منابع مالی به دلیل کاهش توانایی در فروش یک دارایی یا سهام وجود دارد. به عنوان مثال برخی از شرکتهایی که درصد شناوری و حجم معامالت روزانه اندکی دارند، فروش سهم این شرکتها مشکل می‌‌‌‌‌‌‌‌باشد. همچنین پرداخت های سود سهام های مختلف ممکن است با تاخیر انجام شود.

تاثیر قیمت دلار بر روند سودآوری نماد وصنعت

افزایش نرخ ارز موجب افزایش صادارت شرکت های بورسی صادرکننده خواهد شد که این امر موجب افزایش سودآوری شرکتهای بورسی و در نتیجه افزایش درآمدهای شرکت از سرمایه گذاری در شرکتهای بورسی خواهد شد.

سایر عوامل موثر بر سود و زیان نماد وصنعت

تغییرات قیمت کامودیتی ها، روند پیشرفت درمان بیماری کرونا در جهان و ایران، نوسانات نرخ ارز، نوسانات سود بانکی‌، حجم و میزان اوراق مشارکت منتشره و نرخ های آنها، عوامل سیاسی از جمله رابطه دیپلماتیک کشورهای غربی با ایران و قیمت نفت و آینده مذاکرات برجام ایران با کشورهای غربی از مهمترین عواملی خارجی می‌باشد که بر عملیات شرکت تأثیر بسزایی دارند.

یکی از سیاست های بانک مرکزی جهت کنترل میزان خروج نقدینگی از بانک ها با توجه به شرا یط تورمی پیشرو، افزایش سود سپرده های بانکی می باشد که با کاهش نسبت پی بر ای  و … می تواند اثرات منفی بر روی بازار سرمایه داشته باشد. با توجه به کالا محور بودن بازار سرمایه، تغییر قیمت جهانی انواع محصولات، تاثیر قابل توجهی بر کلیت بازار سهام دارد و رکود و رونق در بازارهای جهانی مستقیماً بر رو ی آن تاثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال وغدیر

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا